Uczestnikami projektu mogą zostać bezrobotne osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Rzeszowie posiadające ustalony Indywidualny Plan Działania, z którego wynika samozatrudnienie. Osoba zamierzająca założyć własną działalność gospodarczą zobligowana jest również do uczestnictwa w warsztatach w ramach poradnictwa zawodowego na temat kompetencji przedsiębiorczych. Powyższe działanie może także zostać przeprowadzone w formie porady indywidualnej.
W celu ustalenia Indywidualnego Planu Działania lub jego aktualizacji oraz uczestnictwa w w/w warsztatach należy – przed złożeniem wniosku – skontaktować się z Działem Obsługi Klienta, Statystyk i Analiz w Centrum Aktywizacji Zawodowej (dla telefonów komórkowych 459 595 060 /wybierz 5/; dla telefonów stacjonarnych 801 002 124 /wybierz 5/).
Kwota o jaką można wnioskować to maksymalnie do 6-krotności przeciętnego wynagrodzenia.
Proponowane we wniosku zakupy oceniane są pod kątem celowości, niezbędności i przydatności do prowadzenia działalności. W uzasadnionych przypadkach, starosta może wyłączyć z objęcia dotacją wydatki, które nie są w sposób ścisły i bezpośredni związane z tworzonym przedsięwzięciem. Dotyczy to również możliwości zmniejszenia kwoty dotacji na poszczególne zakupy, zwłaszcza jeżeli ich wartość została przeszacowana, tj. przekracza wartość sprzętu podobnego rodzaju ogólnie dostępnego na rynku o uśrednionym standardzie. Zastrzega się prawo do niezakwalifikowania do objęcia pomocą zaproponowanych wydatków.
Kompletność, poprawność i zgodność wymaganych załączników decyduje o poprawności formalnej wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, a w dalszej kolejności o możliwości dopuszczenia wniosku do oceny merytorycznej.
Wnioski przed ich złożeniem nie podlegają weryfikacji. Przed wypełnieniem wniosku wnioskodawca zobowiązany jest zapoznać się z obowiązującym w tut. Urzędzie Regulaminem w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej.
Narzędzie do samodzielnej weryfikacji wniosku pod względem formalnym znajduje się na stronie internetowej Urzędu pod nazwą „Lista kontrolna".
Obwiązujące druki wniosków z dnia 07.02.2023 r. i innych dokumentów są do pobrania ze strony urzędu w zakładce – dokumenty do pobrania
Wnioski o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej należy składać na aktualnych drukach z dnia 07.02.2023 r. w siedzibie Urzędu w wersji papierowej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (epuap, praca.gov) w przypadku posiadania przez wnioskodawcę i pozostałe osoby będące uczestnikami postępowania (współmałżonek wnioskodawcy, poręczyciel, współmałżonek poręczyciela, właściciel rachunku bankowego dotyczącego dokonania blokady środków na rachunku bankowym) podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego.
Przy składaniu wniosku należy uwzględnić 30 dniowy okres rozpatrywania wniosku, konieczność podpisania umowy oraz rozpoczęcia działalności i wydatkowania środków w roku 2023.