Wsparcie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku w wysokości nie wyższej niż suma 70% wynagrodzeń pracowników objętych wnioskiem (kwota dofinansowania nie może przekroczyć 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia powiększonego o składki na ubezpieczenie społeczne od pracodawcy). Beneficjent jest zobowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników przez okres, na który zostało przyznane dofinansowanie. Wnioskodawca nie jest zobowiązany do wskazywania spadku obrotów/ przychodów z działalności.
UWAGA!
Nie można otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Dofinasowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne stanowi pomoc publiczną.
Wnioski można składać:
1. elektronicznie, poprzez portal praca.gov.pl lub
2. przesyłając tradycyjną pocztą na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie,
ul. Partyzantów 1 A, 35-242 Rzeszów.
Liczy się data stempla pocztowego.W przypadku składania wniosków w wersji papierowej należy załączyć:
- podpisaną umowę (dwa egzemplarze)
- załącznik nr 1 do Wniosku - Wzór formularza pomocy publicznej (wypełnia się w zakresie, w jakim dotyczy kościelnej osoby prawnej),
- Załącznik nr 2 do Wniosku -Wykaz pracowników, zawiera imienną listę pracowników objętych Umową oraz 2 kalkulatory:
a) Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy umów o pracę);
b) Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy innych umów np. zlecenia, pracy nakładczej i umów o świadczenie usług do których stosuje się przepisy dotyczące zlecania)
Przy składaniu wniosku w wersji papierowej, 15zze2_kk_kalkulator, należy BEZWZGLĘDNIE wypełnić na komputerze wprowadzając odpowiednie dane. Dopiero po ich wypełnieniu i automatycznym przeliczeniu przez kalkulator można dokument wydrukować.
W przypadku gdy organizacja pozarządowa lub podmiot, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nie posiada wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego – należy załączyć statut wraz z dokumentem powołania osoby do reprezentowania ww. podmiotu.
Składając wniosek w formie elektronicznej:
należy wypełnić wniosek kościelnej osoby prawnej o dofinasowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenie społeczne art.15zze2PUP (PSZ-DKWK) poprzez portal praca.gov.pl
Nabór wniosków trwał będzie do odwołania.
Przed wypełnieniem wniosku prosimy o dokładne zapoznanie się z wszystkimi dokumentami
Wnioski złożone przed dniem naboru będą rozpatrzone negatywnie.
Szczegółowe informacje dotyczące tej formy pomocy, w tym obowiązujące instrukcje oraz zasady, znaleźć można na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. W serwisie resortu pracy znajdują się również wszystkie wnioski wraz z załącznikami, jakie należy złożyć w powiatowym urzędzie pracy.