Podmiotem uprawnionym są organizacje pozarządowe (np. fundacje, stowarzyszenia) oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, np. kościelne osoby prawne, kluby sportowe. Wsparcie przysługuje w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19 o co najmniej 30%.
ORGANIZACJA POZARZĄDOWA ORAZ PODMIOTY, O KTÓRYCH MOWA W ART. 3 UST. 3 USTAWY Z DNIA 24 KWIETNIA 2003 R. O DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO I O WOLONTARIACIE NIE MOGĄ OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIA W CZĘŚCI, W KTÓREJ TE SAME KOSZTY ZOSTAŁY ALBO ZOSTANĄ SFINANSOWANE Z INNYCH ŚRODKÓW PUBLICZNYCH.
Szczegółowe informacje dotyczące tej formy pomocy, w tym obowiązujące instrukcje oraz zasady, znaleźć można na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. W serwisie resortu pracy znajdują się również wszystkie wnioski wraz z załącznikami, jakie należy złożyć w powiatowym urzędzie pracy.
Prawidłowo wypełnione i podpisane dokumenty tj. wniosek wraz z dwoma egzemplarzami umowy oraz załącznikami należy składać do Powiatowego Urzędu Pracy w Rzeszowie:
1. elektronicznie, poprzez portal praca.gov.pl lub
2. przesyłając tradycyjną pocztą na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie,
ul. Partyzantów 1 A, 35-242 Rzeszów.
Liczy się data stempla pocztowego.
Nabór wniosków trwał będzie do odwołania.
Przed wypełnieniem wniosku prosimy o dokładne zapoznanie się z wszystkimi dokumentami
Wnioski złożone przed dniem naboru będą rozpatrzone negatywnie.
W przypadku składania wniosków w wersji papierowej należy załączyć:
- podpisaną umowę (dwa egzemplarze w przypadku składania wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej) wraz oświadczeniem organizacji pozarządowej o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne i zestawieniem źródeł finansowania umowy,
- formularz pomocy publicznej,
- wykaz pracowników, zawierający imienną listę pracowników objętych Umową oraz 3 kalkulatory:
a) Kalkulator spadku przychodów z działalności statutowej, przy pomocy którego organizacja pozarządowa wpisując wysokość obrotów w swojej firmie oblicza procentowy spadek przychodów oraz procentową wysokość dofinansowania.
b) Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy umów o pracę).
c) Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne.
Przy składaniu wniosku w wersji papierowej, Kalkulator należy BEZWZGLĘDNIE wypełnić na komputerze wprowadzając odpowiednie dane. Dopiero po ich wypełnieniu i automatycznym przeliczeniu przez kalkulator można dokument wydrukować.
W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej:
1. należy wypełnić wniosek PSZ-DKWO poprzez portal praca.gov.pl
2. Skompletuj wymagane załączniki do wniosku w postaci elektronicznej, zwracając uwagę aby wielkość pojedynczego dokumentu nie była większa niż 1 MB:
wypełniony Wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń, wg określonego wzoru (plik w formacie xls lub xlsx); kopię pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy, plik w formacie jpg, pdf).
Wraz z wnioskiem przekaż umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19, wg określonego wzoru (plik w formacie pdf).
Od 08.05.2020 plik umowy jest automatycznie dołączany do wniosku, zatem nie trzeba dodatkowo dołączać żadnej umowy.
Od 08.05.2020 plik umowy jest automatycznie dołączany do wniosku, zatem nie trzeba dodatkowo dołączać żadnej umowy.