Do sfinansowania kosztów studiów podyplomowych wymagane są:
- Wniosek o sfinansowanie kosztów studiów podyplomowych,
- Oświadczenie osoby bezrobotnej dotyczące finansowania studiów podyplomowych,
- Informacja od organizatora studiów podyplomowych,
- Oświadczenie pracodawcy o zamiarze zatrudnienia lub
- Oświadczenie o zamiarze rozpoczęcia/wznowienia własnej działalności gospodarczej,
- Oświadczenie poręczyciela do wniosku o sfinansowanie studiów podyplomowych lub
- Oświadczenie właściciela rachunku bankowego na dokonanie blokady środków na rachunku bankowym.
Wnioski można składać w wersji papierowej (osobiście, drogą pocztową, za pośrednictwem kuriera – decyduje data wpływu wniosku na dziennik podawczy) lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (epuap, praca.gov.pl w przypadku posiadania przez wnioskodawcę podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego).
Dokumenty znajdują się na stronie internetowej: rzeszow.praca.gov.pl w zakładce "Dokumenty do pobrania" – „Finansowanie kosztów studiów podyplomowych". Osoby zainteresowane w/w formą wsparcia proszone są o kontakt z Działem Obsługi Klienta, Statystyk i Analiz w Centrum Aktywizacji Zawodowej w Rzeszowie, al. Batalionów Chłopskich 7, pok. 11, tel. 17 25-00-225,226,265.
W przypadku dużego zainteresowania ww. formą wsparcia PUP sporządzi listę osób wg otrzymanych punktów. Do sfinansowania studiów podyplomowych zostaną wybrane osoby które otrzymają najwyższą punktację. W przypadku osób które otrzymają taką samą ilość punktów decydujący będzie okres zarejestrowania w PUP (przy czym najwyżej premiowane będą statusy osób które są najdłużej zarejestrowane)