Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Powiatowego Urząd Pracy w Rzeszowie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- filmy opublikowane przed 23.09.2020 nie posiadają napisów dla osób głuchych
- filmy nie posiadają deskrypcji obrazu
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- na stronie mogą występować elementy ruchome (bannery graficzne) bez możliwości zatrzymania – elementy te nie stanowią jednak właściwej treści a jedynie prowadzą do strony docelowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Dostępne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:
- zmiana rozmiaru czcionki
- wysoki kontrast
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie — mailowo pup@pup.rzeszow.pl lub telefonicznie 17 25 00 100.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie, podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie z siedzibą przy ul. Partyzantów 1a
Budynek ma 2 kondygnacje i jest częściowo przystosowany do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Obiekt umożliwiający dostęp osób bezpośrednio z chodnika przez automatyczne drzwi. Przy drzwiach wejściowych jest zamontowany dzwonek przyzywający pomoc. Obsługa osób dokonywana jest na parterze budynku w salach obsługi i dostępny punkt informacyjny. Na schodach zamontowane są poręcze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze urzędu. Przy budynku urzędu jest parking miejski. Przed budynkiem oznaczone jedno miejsce postojowe dla samochodu osoby niepełnosprawnej.
W budynku nie ma:
- windy
- informacji głosowych
- pętli indukcyjnych
- oznaczeń w alfabecie Braille'a
- powiększonych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących.
Drugi budynek urzędu: Centrum Aktywizacji Zawodowej al. Batalionów Chłopskich 7
Budynek ma 4 kondygnacje i jest częściowo przystosowany do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Na poziomie parkingu, z prawej strony głównego wejścia do urzędu, znajduje się wejście dla osób niepełnosprawnych ruchowo prowadzące do platformy przyschodowej, umożliwiającej wjazd na parter urzędu. Przy drzwiach wejściowych jest zamontowany dzwonek przyzywający pomoc. Przed budynkiem urzędu wyznaczono dwa miejsca postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnych. Obsługa osób dokonywana jest na każdej kondygnacji w budynku. W budynku jest winda. Na schodach zamontowane są poręcze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze urzędu.
W budynku nie ma:
- informacji głosowych
- pętli indukcyjnych
- oznaczeń w alfabecie Braille'a
- powiększonych napisów (druku) dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Opis dostępności komunikacyjnej:
Urząd zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza migowego poprzez Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy
Osoby posługujące się językiem migowym chcące umówić się na spotkanie z pracownikiem urzędu, proszone są o przesłanie swojego zgłoszenia na adres poczty elektronicznej: pup@pup.rzeszow.pl lub na adres urzędu. Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz dane kontaktowe wnioskodawcy, informacje o preferowanej metodzie komunikacji (PJM, SJM, SKOGN) oraz przedmiot sprawy (krótki opis sprawy, której spotkanie będzie dotyczyło), proponowany termin wizyty. Zgłoszenie należy przesłać co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Skorzystanie z usługi tłumacza PJM, SJM, SKOGN jest bezpłatne dla osoby będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 poz. 44 z późn.zm.).
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w urzędzie przy pomocy tzw. asystenta. Zadaniem asystenta jest pomoc w załatwieniu spraw w urzędzie.
Asystentem może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną; Asystent nie jest zobowiązany do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość polskiego języka migowego PJM, systemu językowo-migowego SJM ani sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych SKOGN; Z pomocy asystenta osoba uprawniona nie może skorzystać w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej.