Centrum Aktywizacji Zawodowej
al. Batalionów Chłopskich 7
35-038 Rzeszów
459 595 060 (dla połączeń z sieci komórkowych)
801 002 124 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)
parter, p.13 - dziennik podawczy,
Centrum Aktywizacji Zawodowej pion powiatowego urzędu pracy, który będąc miejscem aktywności zawodowej realizuje zadania w zakresie form pomocy określonych w ustawie z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia
Dział Obsługi Klienta i Podnoszenia Kwalifikacji
- parter, p.1 - Jadwiga Burda – Kierownik działu
- parter, p.6 - Maria Szczepańska - Zastępca Kierownika działu
- parter, p.2 - doradcy ds. zatrudnienia dla osób do 30. roku życia
- parter, p.3 - doradcy ds. zatrudnienia
- parter, p.4 - doradcy ds. zatrudnienia
- parter, p 11 - doradcy ds. zatrudnienia
- parter, p.5 - szkolenia dla bezrobotnych, bon na kształcenie ustawiczne, finansowanie kosztów potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub kosztów uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie wiedzy i umiejętności, kosztów postępowania nostryfikacyjnego lub postępowania w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów na określonym poziomie, pożyczki edukacyjnej, postępowania i wydania decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych do wykonywania zawodu regulowanego albo do podejmowania lub wykonywania działalności regulowanej, stanowisko ds. statystyki
Do zadań działu należy:
- Przygotowywanie indywidualnych planów działania dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
- Utrzymywanie stałego kontaktu z bezrobotnymi i poszukującymi pracy,
- Przeprowadzanie oceny umiejętności cyfrowych bezrobotnego lub poszukującego pracy, będącego osobą do 30. roku życia;
- Umożliwianie bezrobotnemu lub poszukującemu pracy, będącemu do 30. roku życia, nabycie umiejętności cyfrowych;
- Udzielanie pomocy osobom bezrobotnym, poszukującym pracy i osobom niezarejestrowanym, w tym biernym zawodowo, informacji o ofertach pracy upowszechnianych w bazie ofert pracy (ePraca) oraz w innych ogólnodostępnych bazach;
- Świadczenie poradnictwa zawodowego w formie indywidualnej i grupowej, dla bezrobotnych, poszukujących pracy i osób niezarejestrowanych, w tym biernym zawodowo;
- Organizacja i realizacja szkoleń, bonu na kształcenie ustawiczne, finansowanie kosztów potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub kosztów uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie wiedzy i umiejętności, kosztów postępowania nostryfikacyjnego lub postępowania w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów na określonym poziomie, pożyczki edukacyjnej, postępowania i wydania decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych do wykonywania zawodu regulowanego albo do podejmowania lub wykonywania działalności regulowanej;
- Wydawanie zaświadczeń potwierdzających aktualne okresy zarejestrowania, zarejestrowania i pobierania zasiłku dla bezrobotnych, stypendium stażowego, stypendium szkoleniowego i innych świadczeń;
- Wydawanie zaświadczeń o statusie poszukującego pracy;
- Prowadzenie sprawozdawczości zgodnie z programem badań statystycznych statystki publicznej oraz sporządzanie raportów i analiz.
Dział Pośrednictwa Pracy
- parter, p.8 - Wojciech Kiwała – Kierownik działu
- parter, p.9 przyjmowanie ofert pracy i informacji o wolnych miejscach zatrudnienia, pośrednictwo pracy, EURES, zgłoszenia zwolnień grupowych, zatrudnianie cudzoziemców w Polsce, punkt informacyjny dla pracodawców, punkt informacyjny dla obywateli Ukrainy
- parter, p.10 przyjmowanie ofert pracy i informacji o wolnych miejscach zatrudnienia, pośrednictwo pracy, Krajowy Fundusz Szkoleniowy
Do zadań działu należy:
- Pozyskiwanie i upowszechnianie ofert pracy - podejmowanie i utrzymywanie kontaktów z pracodawcami w celu pozyskiwania informacji o wolnych miejscach pracy (bezpośrednie wizyty u pracodawców, kontakt telefoniczny, kontakt e-mailowy, indywidualne konta, BazaCV oraz ePraca);
- Udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy – pomoc w pozyskiwaniu i rekrutacji pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych;
- Inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych, poszukujących pracy lub osób niezarejestrowanych, w tym osób biernych zawodowo, i pracodawców w formie giełd pracy lub targów pracy;
- Współpraca z pracodawcami zgłaszającymi zamiar dokonywania zwolnień grupowych i monitorowanych - inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązywanie lub łagodzenie ich skutków;
- Realizacja zadań związanych z podejmowaniem pracy przez cudzoziemców na terytorium RP badanie i analiza sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę sezonową oraz wpisu do ewidencji oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi, wydawanie stosownych zaświadczeń, decyzji;
- Realizowanie pośrednictwa pracy związanego ze swobodnym przepływem pracowników dla obywateli (EURES);
- Wsparcie pracodawców w zakresie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego;
- Promocja form pomocy oferowanych przez Urząd.
Dział Instrumentów Rynku Pracy i Projektów
- II piętro, p. 21 - Beata Madera – Kierownik działu
- II piętro, p. 22 - dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej
- II piętro, p. 23 doposażenia stanowisk pracy, refundacja świadczeń integracyjnych, współpraca z Centrum Integracji Społecznej
- parter, p.12 projekty, bony na zasiedlenie, wsparcie dla podmiotów ekonomii społecznej, refundacje dla DPS i WRiPZ
Do zadań działu należy:
- Wykonywanie zadań z zakresu projektów i programów:
- Prowadzenie spraw związanych z refundacją świadczeń integracyjnych oraz współpraca z Centrum Integracji Społecznej;
- Udzielanie pracodawcom, spółdzielniom socjalnym, podmiotom ekonomii społecznej refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego oraz ich rozliczanie i ocena wydatkowania środków zgodnie z umową/przeznaczeniem;
- Prowadzenie spraw związanych z refundacją opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne za pracowników zatrudnionych w spółdzielniach socjalnych lub przedsiębiorstwach społecznych będących osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym;
- Realizacja zadań związanych z dofinansowaniem podjęcia działalności gospodarczej, w tym na zakładania spółdzielni socjalnych oraz ich rozliczanie. Ocena wydatkowania środków zgodnie z umową/przeznaczeniem;
- Realizacja zadań związanych z przyznawaniem i rozliczaniem bonów na zasiedlenie;
- Realizacja zadań związanych z przyznawaniem zwrotu części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne za skierowanego bezrobotnego lub poszukującego pracy zatrudnionego w domu pomocy społecznej albo w jednostce wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
- Realizacja zadań związanych z finansowaniem kosztów wynagrodzenia skierowanej osoby do spółdzielni socjalnej lub przedsiębiorstwa społecznego.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych dotyczących refundacji kosztów doposażenia stanowiska pracy lub środków na podjęcie działalności gospodarczej.
Dział Monitoringu, Kontroli i Rozliczeń
- parter, p.7 - Tomasz Wójcik – Kierownik działu
- I piętro, p.14 - kontrola, monitoring realizowanych umów
- I piętro, p.17 - staże, zwroty kosztów przejazdu dot. staży, zwroty kosztów opieki nad dzieckiem
- II piętro, p.20 - prace interwencyjne, roboty publiczne, prace społecznie użyteczne, dofinansowanie 50+
Do zadań działu należy:
- Monitoring i kontrola zawartych umów cywilnoprawnych na aktywne formy wsparcia;
- Realizacja i rozliczanie form pomocy: prac interwencyjnych, robót publicznych, prac społecznie użytecznych, dofinansowania do wynagrodzenia osób powyżej 50 roku i 60 roku życia, stażu, a także zwrotu kosztów przejazdu oraz refundacji kosztów opieki nad dzieckiem lub dziećmi do lat 7, niepełnosprawnym dzieckiem/dziećmi do lat 18 lub osobą zależną, w związku z udziałem w tej formie pomocy.
Dział Finansowo – Księgowy
- III piętro, p. 24 - Anna Dubiel - Zastępca Głównego Księgowego
- III piętro, p. 25 - księgowość Fundusz Pracy
Do zadań działu należy: obsługa finansowa oraz prowadzenie rachunkowości Funduszu Pracy.