Centrum Aktywizacji Zawodowej 
al. Batalionów Chłopskich 7
35-038 Rzeszów

459 595 060 (dla połączeń z sieci komórkowych)
801 002 124 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)
parter, p.13    - dziennik podawczy,

Centrum Aktywizacji Zawodowej pion powiatowego urzędu pracy, który będąc miejscem aktywności zawodowej realizuje zadania w zakresie form pomocy określonych w ustawie z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Dział Obsługi Klienta i Podnoszenia Kwalifikacji

  • parter, p.1     - Jadwiga Burda – Kierownik działu
  • parter, p.6     - Maria Szczepańska - Zastępca Kierownika działu
  • parter, p.2     - doradcy ds. zatrudnienia dla osób do 30. roku życia 
  • parter, p.3     - doradcy ds. zatrudnienia 
  • parter, p.4     - doradcy ds. zatrudnienia 
  • parter, p 11   - doradcy ds. zatrudnienia
  • parter, p.5    - szkolenia dla bezrobotnych, bon na kształcenie ustawiczne, finansowanie kosztów potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub kosztów uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie wiedzy i umiejętności, kosztów postępowania nostryfikacyjnego lub postępowania w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów na określonym poziomie, pożyczki edukacyjnej, postępowania i wydania decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych do wykonywania zawodu regulowanego albo do podejmowania lub wykonywania działalności regulowanej, stanowisko ds. statystyki

Do zadań działu należy:

  1. Przygotowywanie indywidualnych planów działania dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
  2. Utrzymywanie stałego kontaktu z bezrobotnymi i poszukującymi pracy,
  3. Przeprowadzanie oceny umiejętności cyfrowych bezrobotnego lub poszukującego pracy, będącego osobą do 30. roku życia;
  4. Umożliwianie bezrobotnemu lub poszukującemu pracy, będącemu do 30. roku życia, nabycie umiejętności cyfrowych;
  5. Udzielanie pomocy osobom bezrobotnym, poszukującym pracy i osobom niezarejestrowanym, w tym biernym zawodowo, informacji o ofertach pracy upowszechnianych w bazie ofert pracy (ePraca) oraz w innych ogólnodostępnych bazach;
  6. Świadczenie poradnictwa zawodowego w formie indywidualnej i grupowej, dla bezrobotnych, poszukujących pracy i osób niezarejestrowanych, w tym biernym zawodowo;
  7. Organizacja i realizacja szkoleń, bonu na kształcenie ustawiczne, finansowanie kosztów potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub kosztów uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie wiedzy i umiejętności, kosztów postępowania nostryfikacyjnego lub postępowania w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów na określonym poziomie, pożyczki edukacyjnej, postępowania i wydania decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych do wykonywania zawodu regulowanego albo do podejmowania lub wykonywania działalności regulowanej;
  8. Wydawanie zaświadczeń potwierdzających aktualne okresy zarejestrowania, zarejestrowania i pobierania zasiłku dla bezrobotnych, stypendium stażowego, stypendium szkoleniowego i innych świadczeń;
  9. Wydawanie zaświadczeń o statusie poszukującego pracy;
  10. Prowadzenie sprawozdawczości zgodnie z programem badań statystycznych statystki publicznej oraz sporządzanie raportów i analiz.

Dział Pośrednictwa Pracy

  • parter, p.8  - Wojciech Kiwała – Kierownik działu
  • parter, p.9 przyjmowanie ofert pracy i informacji o wolnych miejscach zatrudnienia, pośrednictwo pracy, EURES, zgłoszenia zwolnień grupowych, zatrudnianie cudzoziemców w Polsce, punkt informacyjny dla pracodawców, punkt informacyjny dla obywateli Ukrainy
  • parter, p.10 przyjmowanie ofert pracy i informacji o wolnych miejscach zatrudnienia, pośrednictwo pracy, Krajowy Fundusz Szkoleniowy

Do zadań działu należy:

  1. Pozyskiwanie i upowszechnianie ofert pracy - podejmowanie i utrzymywanie kontaktów z pracodawcami w celu pozyskiwania informacji o wolnych miejscach pracy (bezpośrednie wizyty u pracodawców, kontakt telefoniczny, kontakt e-mailowy, indywidualne konta, BazaCV oraz ePraca); 
  2. Udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy – pomoc w pozyskiwaniu i rekrutacji pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych;
  3. Inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych, poszukujących pracy lub osób niezarejestrowanych, w tym osób biernych zawodowo, i pracodawców w formie giełd pracy lub targów pracy;
  4. Współpraca z pracodawcami zgłaszającymi zamiar dokonywania zwolnień grupowych i monitorowanych - inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązywanie lub łagodzenie ich skutków;
  5. Realizacja zadań związanych z podejmowaniem pracy przez cudzoziemców na terytorium RP badanie i analiza sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę sezonową oraz wpisu do ewidencji oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi, wydawanie stosownych zaświadczeń, decyzji;
  6. Realizowanie pośrednictwa pracy związanego ze swobodnym przepływem pracowników dla obywateli (EURES);
  7. Wsparcie pracodawców w zakresie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego;
  8. Promocja form pomocy oferowanych przez Urząd.

Dział Instrumentów Rynku Pracy i Projektów

  • II piętro, p. 21  - Beata Madera – Kierownik działu
  • II piętro, p. 22  - dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej
  • II piętro, p. 23  doposażenia stanowisk pracy, refundacja świadczeń integracyjnych, współpraca z Centrum Integracji Społecznej
  • parter, p.12 projekty, bony na zasiedlenie, wsparcie dla podmiotów ekonomii społecznej, refundacje dla DPS i WRiPZ

Do zadań działu należy:

  1. Wykonywanie zadań z zakresu projektów i programów:
  2. Prowadzenie spraw związanych z refundacją świadczeń integracyjnych oraz współpraca z Centrum Integracji Społecznej;
  3. Udzielanie pracodawcom, spółdzielniom socjalnym, podmiotom ekonomii społecznej  refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego oraz ich rozliczanie i ocena wydatkowania środków zgodnie z umową/przeznaczeniem;
  4. Prowadzenie spraw związanych z refundacją opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne za pracowników zatrudnionych w spółdzielniach socjalnych lub przedsiębiorstwach społecznych będących osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym;
  5. Realizacja zadań związanych z dofinansowaniem podjęcia działalności gospodarczej, w tym na  zakładania spółdzielni socjalnych oraz ich rozliczanie. Ocena wydatkowania środków zgodnie z umową/przeznaczeniem;
  6. Realizacja zadań związanych z przyznawaniem i rozliczaniem bonów na zasiedlenie;
  7. Realizacja zadań związanych z przyznawaniem zwrotu części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne za skierowanego bezrobotnego lub poszukującego pracy zatrudnionego w domu pomocy społecznej albo w jednostce wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
  8. Realizacja zadań związanych z finansowaniem kosztów wynagrodzenia skierowanej osoby do spółdzielni socjalnej lub przedsiębiorstwa społecznego.
  9. Realizacja zadań wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych dotyczących refundacji kosztów doposażenia stanowiska pracy lub środków na podjęcie działalności gospodarczej.

Dział Monitoringu, Kontroli i Rozliczeń 

  • parter, p.7       - Tomasz Wójcik – Kierownik działu
  • I piętro, p.14    - kontrola, monitoring realizowanych umów
  • I piętro, p.17    - staże, zwroty kosztów przejazdu dot. staży, zwroty kosztów opieki nad dzieckiem
  • II piętro, p.20  - prace interwencyjne, roboty publiczne, prace społecznie użyteczne, dofinansowanie 50+

Do zadań działu należy:

  1. Monitoring i kontrola zawartych umów cywilnoprawnych na aktywne formy wsparcia;
  2. Realizacja i rozliczanie form pomocy: prac interwencyjnych, robót publicznych, prac społecznie użytecznych, dofinansowania do wynagrodzenia osób powyżej 50 roku i 60 roku życia, stażu, a także zwrotu kosztów przejazdu oraz refundacji kosztów opieki nad dzieckiem lub dziećmi do lat 7, niepełnosprawnym dzieckiem/dziećmi do lat 18 lub osobą zależną, w związku z udziałem w tej formie pomocy.

Dział Finansowo – Księgowy

  • III piętro, p. 24     - Anna Dubiel - Zastępca Głównego Księgowego
  • III piętro, p. 25     - księgowość Fundusz Pracy

Do zadań działu należy: obsługa finansowa oraz prowadzenie rachunkowości Funduszu Pracy.