Aktualne nabory wniosków

Nabór wniosków w sprawie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska - FEP

Logotypy programu FEP

 

W dniach 11.02.2025 r. - 12.02.2025 r. odbędzie się nabór wniosków w  sprawie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.

Nabór prowadzony będzie w ramach projektu pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu rzeszowskiego (II)” realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027”, Działanie 7.1 – Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy.

Grupa docelowa:
Zgodnie ze Specyficznymi Kryteriami Dostępu dla Działania 7.1 co najmniej 80% uczestników projektu będą stanowiły osoby zarejestrowane w PUP Rzeszów jako bezrobotne należące do grup znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy tj.:

  • osoby młode, do 30 r. ż.;
  • osoby starsze, powyżej 55 r. ż.;
  • osoby długotrwale bezrobotne;
  • kobiety;
  • osoby z niepełnosprawnościami;
  • osoby o niskich kwalifikacjach.

Udzielenie wsparcia w ramach projektu każdorazowo będzie poprzedzone identyfikacją potrzeb uczestnika projektu oraz opracowaniem lub aktualizacją dla każdego uczestnika projektu Indywidualnego Planu Działania, o którym mowa w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Wsparcie dla osób młodych, do 30 roku życia będzie udzielane w projekcie zgodnie ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce (GdM) tzn. w ciągu 4 miesięcy osobom młodym zostanie zapewniona wysokiej jakości oferta zatrudnienia, dalszego kształcenia, przyuczenia do zawodu lub stażu. Przy czym, okres 4 miesięcy w ciągu którego należy udzielić wsparcia osobom do 25 roku życia liczony będzie od dnia rejestracji w urzędzie pracy, a w przypadku osób powyżej 25 roku życia okres ten liczony będzie od dnia przystąpienia do projektu.

Projekt zakłada, że udział w projekcie osoby młodej do 30 r. ż. każdorazowo będzie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych oraz, że w razie potrzeby, poziom tych kompetencji zostanie uzupełniony.

Wniosek w wersji papierowej z wymaganymi załącznikami można złożyć na Dzienniku Podawczym (parter) Urzędu: Centrum Aktywizacji Zawodowej w Rzeszowie, al. Batalionów Chłopskich 7 lub ul. Partyzantów 1A w Rzeszowie.

Wniosek można składać również za pomocą środków komunikacji elektronicznej (epuap, praca.gov) w przypadku posiadania przez wnioskodawcę i pozostałe osoby będące uczestnikami postępowania (np. poręczyciele) elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego.

W pierwszej kolejności rozpatrywane będą wnioski złożone przez Pracodawców, którzy:

  1. zamierzają zatrudnić w ramach ww. formy osobę długotrwale bezrobotną [tj. osobę bezrobotną pozostającą w rejestrze Powiatowego Urzędu Pracy przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych; status na rynku pracy jest określany w dniu rozpoczęcia uczestnictwa w projekcie, tzn. w momencie rozpoczęcia udziału w pierwszej formie wsparcia w projekcie - definicja opracowana na podstawie: ustawie z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2024 r. poz. 475 z późn. zm.)],
  2. wykazali się w tut. Urzędzie efektywnością zatrudnieniową po zakończeniu realizacji wcześniej zawartych umów  dot. aktywizacji zawodowej bezrobotnych,
  3. nie pozostają w trakcie realizacji wcześniej zawartych w tut. Urzędzie umów w sprawie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego.

 

W przypadku braku kandydata na refundowane stanowisko pracy obowiązkowym jest zgłoszenie oferty pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Rzeszowie.
    
Maksymalna wysokość refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia jednego stanowiska pracy nie może przekroczyć 6-krotności przeciętnego wynagrodzenia.

Decydującym faktem przy pozytywnym rozpatrzeniu wniosku jest rzetelność jego wypełnienia i dobre przygotowanie formalne i merytoryczne. Dlatego wniosek należy sporządzić z dużą starannością i rozwagą, dokonując wcześniej rozeznania co do dostępności i ewentualnego czasu oczekiwania na refundowane zakupy.

Proponowane we wniosku zakupy weryfikowane są pod kątem celowości, niezbędności i przydatności do pracy na refundowanym stanowisku pracy.

W uzasadnionych przypadkach, w ramach poszczególnych wniosków, starosta może wyłączyć z objęcia refundacją wydatki, które nie są w sposób ścisły i bezpośredni związane z tworzonym stanowiskiem pracy. Dotyczy to również możliwości zmniejszenia kwoty refundacji na poszczególne zakupy, zwłaszcza jeżeli ich wartość została przeszacowana, tj. przekracza wartość sprzętu podobnego rodzaju ogólnie dostępnego na rynku o uśrednionym standardzie, w powiazaniu z tworzonym stanowiskiem pracy.

Oznacza to, że po ostatecznej weryfikacji wniosku kwota przyznanej refundacji może różnić się od kwoty wnioskowanej. Może również zostać zaproponowana zmiana alokacji wydatków.

Zasadność kwot poszczególnych zakupów należy potwierdzić poprzez dołączenie do wniosku ofert i co najmniej 2 kontrofert dot. każdego zakupu z osobna.

Wnioski przed ich złożeniem nie podlegają weryfikacji. Dlatego istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się – poprzez Formularz Rejestracji – na indywidualne, bezpłatne spotkanie konsultacyjne z pracownikami urzędu, którzy sprawdzą poprawność przygotowanego wniosku i zasadność planowanych zakupów. Spotkania prowadzone będą w dniach: 03.02.2025 r. – 10.02.2025 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc o udziale w spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń. Informacja w tej sprawie została umieszczona w odrębnym ogłoszeniu.

Przed wypełnieniem wniosku wnioskodawca zobowiązany jest zapoznać się z obowiązującym w tut. Urzędzie Regulaminem w sprawie warunków i trybu refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.

Obwiązujące druki wniosków z dnia 29.01.2025 r. i innych dokumentów są do pobrania ze strony urzędu w zakładce – dokumenty do pobrania.

W przypadku złożenia niewypełnionego wniosku i/lub nie dołączenia wszystkich wymaganych załączników – wniosek może zostać rozpatrzony negatywnie. Narzędzie do samodzielnej weryfikacji wniosku pod względem formalnym znajduje się na stronie internetowej Urzędu pod nazwą „Lista kontrolna”.

Social Media

Znajdz nas na Facebook