Dofinansowanie będzie wypłacane w okresach miesięcznych, po złożeniu przez Przedsiębiorcę Załącznika nr 2 do Umowy - oświadczenia mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca za który dofinansowanie jest wypłacane. Koszty wynagrodzeń każdego z pracowników objętych umową w danym miesiącu, znajdują się w Załączniku nr 2 do Wniosku - Wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń (formularz Excel).
Wyżej wymienione dokumenty należy dostarczyć do PUP w Rzeszowie pocztą tradycyjną (w przypadku umów papierowych) lub elektronicznie (w przypadku umów zawieranych drogą elektroniczną) poprzez platformę praca.gov.pl - formularz PSZ-PU (Pismo do urzędu).
Wymagane załączniki (oświadczenie przedsiębiorcy do art. 15zzb oraz 15zzb DEFS kalkulator) należy pobrać ze strony internetowej.
Wyżej wymienione dokumenty należy dostarczyć do PUP w Rzeszowie pocztą tradycyjną (w przypadku umów papierowych) lub elektronicznie (w przypadku umów zawieranych drogą elektroniczną) poprzez platformę praca.gov.pl - formularz PSZ-PU (Pismo do urzędu).
Wymagane załączniki (oświadczenie przedsiębiorcy do art. 15zzb oraz 15zzb DEFS kalkulator) należy pobrać ze strony internetowej.
Z dniem 29 kwietnia 2020r. ogłaszamy nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy.
Szczegółowe informacje dotyczące tej formy pomocy, w tym obowiązujące instrukcje oraz zasady, znaleźć można na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. W serwisie resortu pracy znajdują się również wszystkie wnioski wraz z załącznikami, jakie należy złożyć w powiatowym urzędzie pracy.
Prawidłowo wypełnione i podpisane dokumenty tj. wniosek wraz z dwoma egzemplarzami umowy oraz załącznikami należy składać do Powiatowego Urzędu Pracy w Rzeszowie:
1. elektronicznie, poprzez portal praca.gov.pl lub
2. przesyłając tradycyjną pocztą na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie,
ul. Partyzantów 1 A, 35-242 Rzeszów.
Liczy się data stempla pocztowego.
Nabór wniosków trwał będzie do odwołania.
Przy składaniu wniosku w wersji papierowej, załącznik nr 3 'Kalkulator', należy BEZWZGLĘDNIE wypełnić na komputerze wprowadzając odpowiednie dane. Dopiero po ich wypełnieniu i automatycznym przeliczeniu przez kalkulator można dokument wydrukować.
UWAGA
Zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej:
- Zgodnie z art. 15zzb ust. 12 ustawy COVID-19 przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Powyższe oznacza, że przedsiębiorca może się ubiegać o inne formy wsparcia przewidziane w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instrukcjach rynku pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1478 z późn. zm.) i je otrzymać w części, w której nie pokrywa się ono z ww. dofinasowaniem. W praktyce będzie to oznaczało, że pracodawca nie może otrzymać np.:
- refundacji, której mowa w art. 51a ust. 1 ustawy,
- refundacji część kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne w ramach robót publicznych, prac interwencyjnych,
- pokrycia kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne refundowanych pracodawcy, o których mowa w art. 47 ustawy,
- refundacji pracodawcy kosztów składek na ubezpieczenia społeczne za bezrobotnych do 30 roku życia podejmujących pierwszą pracę, o których mowa w art. 60c ustawy,
- pokrycia kosztów dofinansowania wynagrodzenia zatrudnionego bezrobotnego powyżej 50 roku życia, o którym mowa w art. 60d ustawy,
- refundacji pracodawcy, w ramach bonu zatrudnieniowego, części wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne, o których mowa w art. 66m ust. 7 ustawy.
- Uzyskanie zwolnienia w ZUS nie wyklucza skorzystania ze wsparcia w ramach art.15zzb. W sytuacji, gdy przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia z opłacania składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
- Ustawa COVID-19 umożliwia łączenie formy wsparcia, o której mowa w art. 15zzd (pożyczka) z formą wskazaną w art. 15zzb. Pożyczka (art. 15zzd) docelowo może być przeznaczona na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy. Dofinansowanie w art. 15zzb jest wsparciem z przeznaczeniem na części kosztów wynagrodzeń pracowników. Zatem o ile pożyczka, nie została przeznaczona na wynagrodzenia dla pracowników, te dwa instrumenty nie wykluczają się.
- Dopuszczalne jest skorzystanie zarówno z dofinansowania wynagrodzeń pracowników w ramach instrumentu z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (udzielanego przez Wojewódzki Urząd Pracy) i w ramach art.15zzb ,ale jedynie pod warunkiem, że nie będzie ono dotyczyło tych samych pracowników. Jeśli przedsiębiorca skorzysta z instrumentu w ramach art.15zzb, nie może skorzystać z instrumentu finansowanego ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na tego samego pracownika.