Finansowanie kosztów potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub kosztów uzyskania dokumentów potwierdzających nabycie wiedzy i umiejętności

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie informuje, że od 18.08.2025r. rozpoczyna nabór wniosków na finansowanie kosztów potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub kosztów uzyskania dokumentów potwierdzających nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy lub rozpoczęcia działalności gospodarczej. Uczestnikami mogą zostać osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Rzeszowie jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy.

Do finansowania ww. kosztów wymagane są:

  1. Wniosek o finansowanie potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub kosztów uzyskania dokumentów potwierdzających nabycie wiedzy i umiejętności,
  2. Informacja z instytucji potwierdzającej nabycie wiedzy i umiejętności/wydającej dokumenty potwierdzające nabycie wiedzy i umiejętności,
  3. Oświadczenie pracodawcy o zamiarze zatrudnienia lub
  4. Oświadczenie o zamiarze rozpoczęcia/wznowienia własnej działalności gospodarczej.
Po zdaniu egzaminu lub uzyskaniu dokumentów wymagany jest minimalny okres zatrudnienia lub prowadzenia działalności gospodarczej który wynosi 3 miesiące. Wnioski należy składać w wersji papierowej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (epuap, praca.gov.pl w przypadku posiadania przez wnioskodawcę podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego).

Dokumenty znajdują się na stronie internetowej: rzeszow.praca.gov.pl w zakładce: Dokumenty do pobrania – Finansowanie kosztów potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub kosztów uzyskania dokumentów potwierdzających nabycie wiedzy i umiejętności.

Osoby zainteresowane w/w formą wsparcia proszone są o kontakt z Działem Obsługi Klienta, Statystyk i Analiz w Centrum Aktywizacji Zawodowej w Rzeszowie, al. Batalionów Chłopskich 7, pok. 5, tel. 17 25-00-225,226,265.

Informacje o publikacji dokumentu