Od 1 lipca 2022 r. podmioty prowadzące domy pomocy społecznej oraz jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej mogą ubiegać się o refundację części lub całości kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne nowo przyjętych pracowników, zarejestrowanych uprzednio w urzędach pracy, jako osoby bezrobotne bądź poszukujące pracy.
Refundacja przysługuje przez okres do 12 miesięcy.
Maksymalna miesięczna kwota refundacji (łącznie ze składkami) na jednego pracownika nie może przekroczyć wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Zatrudnienie nowo przyjętego pracownika będzie następowało na podstawie skierowania wydanego przez urząd pracy.
Wniosek o udzielenie przedmiotowego wsparcia zostanie wkrótce zamieszczony na stronie Powiatowego Urzędu Pracy w Rzeszowie: rzeszow.praca.gov.pl w zakładce „Dokumenty do pobrania".
Wnioski będzie można składać w siedzibie Urzędu w wersji papierowej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (epuap, praca.gov – poprzez formularz PSZ-PU /pismo do urzędu/).
Szczegółowych informacji w sprawie udziela p. Beata Madera – kierownik Działu Instrumentów Rynku Pracy i Projektów – tel. 17 25 00 236, bmadera@pup.rzeszow.pl .
Podstawa prawna: art 57a Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Powrót