Nabór wniosków o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON)

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie ogłasza nabór wniosków o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).

Nabór będzie prowadzony od dnia 04.09.2024 r. do wyczerpania limitu środków.

O przyznanie zwrotu kosztów może ubiegać się pracodawca, który:
  1. tworzy miejsce pracy dla osoby niepełnosprawnej zamieszkałej na terenie powiatu rzeszowskiego - powiat ziemski;
  2. jest pracodawcą tj. zatrudnia co najmniej jedną osobę na umowę o pracę;
  3. zobowiąże się do zatrudnienia osoby niepełnosprawnej przez okres co najmniej 36 miesięcy, w pełnym wymiarze czasu pracy;
  4. prowadzi działalność co najmniej 12 miesięcy kalendarzowych;
  5. nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej;
  6. w stosunku do którego nie toczy się postępowanie upadłościowe i nie został zgłoszony  wniosek o jego likwidację.
Starosta rozpatrując wniosek, bierze pod uwagę:
  1. potrzeby lokalnego rynku pracy;
  2. liczbę osób niepełnosprawnych o określonych kwalifikacjach, zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotne albo poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu;
  3. koszty wyposażenia stanowiska pracy;
  4. wkład pracodawcy w wyposażenie tworzonego stanowiska pracy;
  5. wysokość posiadanych środków Funduszu przeznaczonych na ten cel w danym roku.
Zwrot kosztów utworzenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej może być przyznany do wysokości piętnastokrotności przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia.

Wnioski przyjmowane będą za pośrednictwem  SOW  - Systemu Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON;  sow.pfron.org.pl

Warunkiem przystąpienia do naboru jest złożenie poprawnie uzupełnionego wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej. Pod uwagę będą brane tylko i wyłącznie wnioski kompletnie wypełnione, zawierające wszystkie wymagane załączniki (tj. oświadczenie w sprawie statusu Wnioskodawcy, oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis, formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, oświadczenie o niezatrudnianiu pracownika w okresie 12 miesięcy przed dniem podpisania umowy, oświadczenie o łącznej pomocy de minimis oraz oświadczenie poręczycieli – wymagane, tylko w przypadku wyboru zabezpieczenia w postaci  poręczenia. W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych wymaganym załącznikiem jest również informacja o numerze PESEL) oraz podpisana klauzula RODO.

Zasadność kwot poszczególnych zakupów należy potwierdzić poprzez dołączenie do wniosku ofert i co najmniej 2 kontrofert dot. każdego zakupu z osobna.

Wzory obowiązkowych oświadczeń i wymagane załączniki:
  • oświadczenie w sprawie statusu Wnioskodawcy;
  • oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis;
  • formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis;
  • oświadczenie o niezatrudnianiu pracownika w okresie 12 miesięcy przed dniem podpisania umowy;
  • oświadczenie o łącznej pomocy de minimis;
  • w przypadku wyboru zabezpieczenia w postaci poręczenia – wypełnione oświadczenia poręczycieli;
  • w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych informacja o numerze PESEL;
  • podpisana klauzula informacyjna (RODO) dla osób fizycznych ubiegających się o wsparcie finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w tym w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW);
  • aktualne (ważne 1 m-c od daty wystawienia) oferty cenowe/faktury pro-forma/zamówienia, potwierdzające zasadność kwoty planowanych zakupów ujętych we wniosku o refundację oraz po 2 kontroferty dotyczące każdego z tych zakupów.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu