Nabór będzie prowadzony od dnia 04.09.2024 r. do wyczerpania limitu środków.
O przyznanie zwrotu kosztów może ubiegać się pracodawca, który:
- tworzy miejsce pracy dla osoby niepełnosprawnej zamieszkałej na terenie powiatu rzeszowskiego - powiat ziemski;
- jest pracodawcą tj. zatrudnia co najmniej jedną osobę na umowę o pracę;
- zobowiąże się do zatrudnienia osoby niepełnosprawnej przez okres co najmniej 36 miesięcy, w pełnym wymiarze czasu pracy;
- prowadzi działalność co najmniej 12 miesięcy kalendarzowych;
- nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej;
- w stosunku do którego nie toczy się postępowanie upadłościowe i nie został zgłoszony wniosek o jego likwidację.
- potrzeby lokalnego rynku pracy;
- liczbę osób niepełnosprawnych o określonych kwalifikacjach, zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotne albo poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu;
- koszty wyposażenia stanowiska pracy;
- wkład pracodawcy w wyposażenie tworzonego stanowiska pracy;
- wysokość posiadanych środków Funduszu przeznaczonych na ten cel w danym roku.
Wnioski przyjmowane będą za pośrednictwem SOW - Systemu Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON; sow.pfron.org.pl
Warunkiem przystąpienia do naboru jest złożenie poprawnie uzupełnionego wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej. Pod uwagę będą brane tylko i wyłącznie wnioski kompletnie wypełnione, zawierające wszystkie wymagane załączniki (tj. oświadczenie w sprawie statusu Wnioskodawcy, oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis, formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, oświadczenie o niezatrudnianiu pracownika w okresie 12 miesięcy przed dniem podpisania umowy, oświadczenie o łącznej pomocy de minimis oraz oświadczenie poręczycieli – wymagane, tylko w przypadku wyboru zabezpieczenia w postaci poręczenia. W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych wymaganym załącznikiem jest również informacja o numerze PESEL) oraz podpisana klauzula RODO.
Zasadność kwot poszczególnych zakupów należy potwierdzić poprzez dołączenie do wniosku ofert i co najmniej 2 kontrofert dot. każdego zakupu z osobna.
Wzory obowiązkowych oświadczeń i wymagane załączniki:
- oświadczenie w sprawie statusu Wnioskodawcy;
- oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis;
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis;
- oświadczenie o niezatrudnianiu pracownika w okresie 12 miesięcy przed dniem podpisania umowy;
- oświadczenie o łącznej pomocy de minimis;
- w przypadku wyboru zabezpieczenia w postaci poręczenia – wypełnione oświadczenia poręczycieli;
- w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych informacja o numerze PESEL;
- podpisana klauzula informacyjna (RODO) dla osób fizycznych ubiegających się o wsparcie finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w tym w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW);
- aktualne (ważne 1 m-c od daty wystawienia) oferty cenowe/faktury pro-forma/zamówienia, potwierdzające zasadność kwoty planowanych zakupów ujętych we wniosku o refundację oraz po 2 kontroferty dotyczące każdego z tych zakupów.