Nabór wniosków w sprawie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą - Rezerwa - Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie
Nabór wniosków w sprawie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą - Rezerwa
„Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej".
Nabór prowadzony będzie w ramach środków pozyskanych z rezerwy Funduszu Pracy, będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz dotyczy następujących programów:
- „Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi” – 5 miejsc pracy;
- „Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych i poszukujących pracy 50 +” – 2 miejsca pracy;
- „Program aktywizacji zawodowej bezrobotnych do 30 roku życia” – 9 miejsc pracy;
- „Program rozwoju przedsiębiorczości, którego realizacja wynika z diagnozy bieżących potrzeb rynku pracy” – 7 miejsc pracy.
Maksymalna wysokość refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia jednego stanowiska pracy nie może przekroczyć kwoty:
- 4-krotności przeciętnego wynagrodzenia z wymogiem utrzymania stanowiska pracy utworzonego w związku z przyznaną refundacją przez okres co najmniej 12 miesięcy; lub
- więcej niż 4-krotność, jednak nie więcej niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia z wymogiem utrzymania stanowiska pracy utworzonego w związku z przyznaną refundacją przez okres co najmniej 18 miesięcy.
W przypadku, gdy podmiot jest podatnikiem podatku VAT, sporządza specyfikację zakupów w kwocie netto (bez uwzględnienia podatku VAT). Pozostałe podmioty przygotowują specyfikację zakupów w kwocie brutto (uwzględniającą podatek VAT).
Wniosek może złożyć podmiot, który m.in. w okresie ostatnich 6 miesięcy wykonywania działalności gospodarczej nie zmniejszył wymiaru czasu pracy i stanu zatrudnienia pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy. W przypadku zmniejszenia wymiaru czasu pracy lub stanu zatrudnienia z innych przyczyn, może się ubiegać, jeśli uzupełnił odpowiednio wymiar czasu pracy lub stan zatrudnienia do stanu najwyższego z ostatnich 6 miesięcy wykonywania działalności gospodarczej.
Wniosek w wersji papierowej z wymaganymi załącznikami należy złożyć na Dzienniku Podawczym (parter) Urzędu: Centrum Aktywizacji Zawodowej w Rzeszowie, al. Batalionów Chłopskich 7 lub ul. Partyzantów 1A w Rzeszowie. Wniosek można składać również za pomocą środków komunikacji elektronicznej (praca.gov, PURDE, epuap) w przypadku posiadania przez wnioskodawcę i pozostałe osoby będące uczestnikami postępowania (np. poręczyciele) elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego.
W pierwszej kolejności rozpatrywane będą wnioski złożone przez Podmioty, które:
- nie pozostają w trakcie realizacji wcześniej zawartych w tut. Urzędzie umów w sprawie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego,
- wykazały się w tut. Urzędzie efektywnością zatrudnieniową po zakończeniu realizacji wcześniej zawartych umów dot. aktywizacji zawodowej bezrobotnych.
Obowiązkowym jest zgłoszenie oferty pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Rzeszowie.
Proponowane we wniosku zakupy weryfikowane są pod kątem celowości, niezbędności i przydatności do pracy na refundowanym stanowisku pracy.
W uzasadnionych przypadkach, w ramach poszczególnych wniosków, starosta może wyłączyć z objęcia refundacją wydatki, które nie są w sposób ścisły i bezpośredni związane z tworzonym stanowiskiem pracy. Dotyczy to również możliwości zmniejszenia kwoty refundacji na poszczególne zakupy, zwłaszcza jeżeli ich wartość została przeszacowana, tj. przekracza wartość sprzętu podobnego rodzaju ogólnie dostępnego na rynku o uśrednionym standardzie, w powiazaniu z tworzonym stanowiskiem pracy.
Oznacza to, że po ostatecznej weryfikacji wniosku kwota przyznanej refundacji może różnić się od kwoty wnioskowanej. Może również zostać zaproponowana zmiana alokacji wydatków.
Zasadność kwot poszczególnych zakupów należy potwierdzić poprzez dołączenie do wniosku, dla każdego zakupu z osobna - ofertę i co najmniej 2 kontroferty.
Wnioski przed ich złożeniem nie podlegają weryfikacji. Istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się – poprzez Formularz Rejestracji – na indywidualne, bezpłatne spotkanie konsultacyjne z pracownikami urzędu, którzy sprawdzą poprawność przygotowanego wniosku i zasadność planowanych zakupów. Spotkania prowadzone będą w dniach: 06.08.2025 r. – 14.08.2025 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc o udziale w spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń. Informacja w tej sprawie została umieszczona w odrębnym ogłoszeniu.
Przed wypełnieniem wniosku podmiot zobowiązany jest zapoznać się z obowiązującym w tut. Urzędzie Regulaminem w sprawie warunków i trybu refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.
Obwiązujące druki wniosków z dnia 01.08.2025 r. i innych dokumentów są do pobrania ze strony urzędu w zakładce – dokumenty do pobrania
W przypadku złożenia niewypełnionego wniosku i/lub nie dołączenia wszystkich wymaganych załączników – wniosek może zostać rozpatrzony negatywnie.